29 Kasım’daki efsane indirimlerle bir günde 5 milyar TL kartlı ödeme yapılmasını bekliyoruz

 

BMD Başkanı Sinan Öncel:

 

29 Kasım’daki efsane indirimlerle bir günde

5 milyar TL kartlı ödeme yapılmasını bekliyoruz

 

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, perakende sektöründe 29 Kasım’daki ‘efsane indirim’in alışverişe doping etkisi yapmasını ve bir günlük kartlı ödeme tutarının 5 milyar TL’ye ulaşmasını beklediklerini bildirdi. Öncel, 5 milyarlık kartlı ödemede internetten alışverişi payının da 2 milyar TL’ye yaklaşacağını öngördüklerini söyledi.

 

Kamuoyunda ‘efsane cuma’ olarak bilinen efsane indirimin markalara stoklarını eritme, müşteriye de ihtiyaçlarını çok uygun fiyatlarla karşılama fırsatı sunduğunu hatırlattı. Efsane indirimin dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi Türkiye’de de artık tam bir bir alışveriş festivaline dönüştüğünü anlatan Sinan Öncel, şunları söyledi.

 

“11 Kasım’da ‘bekarlar günü’ nedeniyle birçok markamız ve online alışveriş siteleri müşterilerine çok cazip fırsatlar sundu. Şimdi önümüzde 29 Kasım’daki efsane indirim kampanyası var. Müşterilerimizin büyük bölümü 2 – 3 hafta öncesinden 29 Kasım’ı beklemeye başladıkları için 11 Kasım’dan sonra AVM’lerde ziyaretçi sayısında ve mağaza cirolarımızda düşüş gözlemliyoruz. Aylık performansı göz önünde bulundurduğumuzda  bu durumu olumlu yorumlayamıyoruz. Yine de markalarımız da müşterilerimiz de artık 29 Kasım’ı bekliyor. Birçok markamız o güne özel kampanya hazırlıklarını büyük ölçüde tamamladılar. Stoklardaki ürünler çok düşük kârlarla hatta bazen zararına satışa sunulacak. Kategorisine göre değişmekle birlikte bazı ürünlerde yüzde70 - 80’e varan indirimler olacağını şimdiden söyleyebiliriz. Erteledikleri ihtiyaçlarını almak ya da indirim fırsatlarından yararlanmak isteyen müşterilerimiz için 29 Kasım Cuma günü tam bir alışveriş şöleni olacak. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre geçen yıl 29 Kasım’daki efsane indirimde 975 milyon TL’si internetten olmak üzere toplamda 3,4 milyar TL’lik kartlı ödeme yapılmıştı. Bu yıl internetten ödemenin 2 milyar TL’ye yaklaşacağını, toplam kartlı ödemenin ise 5 milyar TL’yi aşacağını öngörüyoruz.“

Sinan Öncel, efsane indirimin tam da sezon ortasına denk düştüğünü hatırlatarak, satışlardaki artışın markalara kârlılık olarak yansımadığını, ihtiyaçlarını karşılamak isteyen müşteriler için ise değerlendirmesi gereken bir fırsat şeklinde görülebileceğini sözlerine ekledi.