Pandemide üyelerinin yüzde 57’sinin AVM’lerde mağaza sayısı azalan BMD, KÇÖ’nün uzatılmasını ve genel gider yönetmeliğinin çıkarılmasını istiyor.

 

BMD BaÅŸkanı Sinan Öncel, 2020’de üyelerinin yüzde 57’sinin AVM’lerdeki, yüzde 30’unun ise caddelerdeki maÄŸaza sayılarının azaldığını bildirdi. Öncel, “Ortalama cirolar yüzde 50 – 60 düzeyindeyken mevcut kiralama koÅŸulları ve genel gider yönetmeliÄŸi ile markalarımızın devam edebilme gücü her geçen gün azalıyor. Kısa Çalışma ÖdeneÄŸi’nin ay sonunda bitmesi de markalarımızı endiÅŸelendiriyor. Sayın CumhurbaÅŸkanımızdan Kısa Çalışma ÖdeneÄŸi’nin Haziran sonuna kadar uzatılması konusunu bir kez daha deÄŸerlendirmesini rica ediyoruz” dedi. 

 

 

BirleÅŸmiÅŸ Markalar DerneÄŸi (BMD) salgın sürecinde düzenlediÄŸi anketlerle çatısı altında bulunan markaların nabzını tutmaya devam ediyor. Ocak ayında markaların maÄŸaza açma iÅŸtahını araÅŸtıran BMD, Åžubat anketinde ise üyelerinin 2020’de maÄŸaza sayılarındaki deÄŸiÅŸimi mercek altına aldı. Ankete göre 2020’de BMD üyeleri ağırlıklı olarak AVM’lerde maÄŸaza kapatırken caddelerdeki maÄŸazaların sayısı büyük ölçüde korundu. 

 

 

BMD BaÅŸkanı Sinan Öncel, markalar için maÄŸaza kiralama koÅŸullarının ve AVM’lerdeki ortak alan giderlerin salgın sürecinde bir numaralı öncelik haline geldiÄŸini bildirdi. Markaların ‘verimli maÄŸazacılık’a odaklandığını belirten Öncel, ÅŸöyle devam etti: 

 

 

“Åžubat anketimizde 166 üyemize ait 420 markamızın 2020’de AVM ve caddelerdeki maÄŸaza sayılarındaki deÄŸiÅŸimi araÅŸtırdık. Ankete göre üyelerimizin yüzde 57’sinin AVM’lerdeki maÄŸaza sayısı azaldı. Caddelerde maÄŸaza saysı azalan üyelerimizin oranı ise yüzde 30. Üyelerimizin yüzde 22’sinin AVM, yüzde 54’ünün cadde maÄŸazalarının sayısında deÄŸiÅŸim olmadı. Salgın döneminin bütün olumsuz koÅŸullarına raÄŸmen yüzde 21’i AVM’lerde, yüzde 16’sı ise caddelerdeki maÄŸaza sayılarını arttırdı. Ankete göre markalarımızın Åžubat ayındaki ortalama ciroları tıpkı Ocak’taki gibi yüzde 50 – 60 düzeyinde kaldı. Ortalama cirolar bu düzeydeyken, mevcut kiralama koÅŸulları ile markalarımızın devam edebilme gücü her geçen gün azalıyor. Pandemi döneminde AVM ve caddelerde kira düzenlemesi ile ilgili sorun ise giderek büyüyor. Bu konunun mevzuatla düzenlenmesi gerektiÄŸini düÅŸünüyoruz. Öte yandan, ortak alan giderleri ile ilgili de markalarımızın maÄŸduriyeti devam ediyor. Kısa Çalışma ÖdeneÄŸi’nin (KÇÖ) Mart ayı sonunda bitecek olması da perakende sektörünü endiÅŸelendiriyor. Sektör ve özellikle markalarımız adına Sayın CumhurbaÅŸkanımızdan KÇÖ’nün Haziran ayı sonuna kadar uzatılması konusunu bir kez daha deÄŸerlendirmesini rica ediyoruz. Aksi takdirde önümüzdeki aydan itibaren mevcut istihdamı koruma konusunda çok büyük zorluklarla karşılaÅŸabiliriz.”

 

 

AYDINLATMA METNÄ°
VERÄ° SAHÄ°BÄ° BÄ°LGÄ° TALEP VE BAÅžVURU FORMU
ÇEREZ POLİTİKASI