Ayak basmadığımız ülke kalmayacak, dünyada 20 milyar dolarlık Türk Markası kullanılacak!..

Yeni yönetim kurulu üyeleriyle düzenlediği ilk basın toplantısında BMD’nin 10 yıllık projeksiyonunu anlatan Hüseyin Doğan:

Ayak basmadığımız ülke kalmayacak, dünyada 20 milyar dolarlık Türk Markası kullanılacak!..

Marka ekonomisinin yarattığı ivme ile BMD üyelerinin gelecek 10 yılda, mağaza sayılarını 157 bine, istihdamı 715 bin kişiye, ciroyu ise 114 milyar dolara çıkaracağını açıklayan Hüseyin Doğan, 2023’te tüm dünyaya 20 milyar dolarlık markalı ihracat gerçekleştireceklerini söyledi.

irleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan, perakende sektöründe devrim niteliğinde hızlı bir dönüşüm yaşandığını vurgulayarak, “3 yıl önce bin 175 olan yurt dışı mağaza sayımızı yüzde 300’e yakın artırarak 3 bine çıkardık. Bunu yaparken gittiğimiz ülkelere know how’ımızı, insan kaynağımızı ve kültürümüzü transfer ettik. Yeni hedefimiz, Birleşmiş Milletler’e üye 193 ülkede en az bir Türk markasının mağaza açmasını sağlayarak 20 milyar dolarlık markalı ihracat gerçekleştirmek” dedi.

Hüseyin Doğan,  yeni yönetim kurulu üyeleriyle düzenlediği ilk basın toplantısında BMD’nin projeleri hakkında bilgi vererek, sektördeki gelişmeleri değerlendirdi.

Perakende sektörünün 280 milyar dolar ciro, 365 bin mağaza ve 3.8 milyon kişilik istihdamıyla Türkiye ekonomisinin en dinamik yapı taşı olduğuna dikkat çeken Doğan, 2023’e giden 10 yılda çok büyük değişim ve dönüşümlerin yaşanacağını ifade etti.

33 MİLYAR DOLARLIK YILDIZLAR TOPLULUĞUYUZ
Hüseyin Doğan, 500’ün üzerinde markadan oluşan BMD üyelerinin toplam cirosunun ise 33 milyar dolara ulaştığını, 55 bin mağazada çalışan sayısının 315 bine çıktığını ifade etti. BMD markalarının 10 yıl önce 8 milyar dolar ciro, 2 bin 500 mağaza ve 40 bin çalışanı bulunduğunu hatırlatan Doğan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bugüne kadar hep bir ülkenin markaları kadar zengin olduğuna inanmış ve hedeflerimizi buna göre belirlemiştik. Artık Türkiye’nin dünya üzerinde yaygınlaşmış, dünyanın her ülkesinde hizmet verme yeteneğine ve deneyimine sahip markaları var.
Türk organize perakende sektörü üç yıl önce de ifade ettiğimiz gibi gerçek bir yıldızlar topluluğuna dönüştü. Her geçen gün çok daha fazla parlayan, çevresini aydınlatan ve tüm dünyaya yayılan bu güç, Türkiye’nin prestijine prestij katıyor.
5 kıtada mağaza sayımızı 3 bine taşırken, sadece ürün değil, ‘Türk Perakende Modeli’ni de ihraç ediyoruz. Gittiğimiz ülkelerde Türkiye’de edindiğimiz insan kaynağını, işletme modelini ve kültürümüzü transfer ediyor, çok daha hızlı büyüyoruz. Örneğin LC Wakiki 2023’te Avrupa’nın en büyük 3 markasından biri olmayı hedefliyor. Ciroda, dünya markası olarak bildiğimiz pek çok markayı geçtiler. Yine Koton, Colin’s, Mavi, İpekyol, Damat gibi uzayıp giden bu listeyi 10 yıl sonra dünya markalarının arasında görebiliriz. Tüm bu realiteler bize hedeflerimizin doğruluğunu gösteriyor”
 
CİROMUZU 114 MİLYAR DOLARA ÇIKARACAĞIZ
BMD Başkanı Doğan, sadece 2013-2014 yılları arasında 70 AVM’nin açılacağını, gelecek 10 yılın sonunda 157 bin mağaza 715 bin çalışan ve 114 milyar dolar ciro hedeflediklerini aktardı.
Türk perakende sektörünün bütününde 2023’te istihdam edilenlerin sayısının 9 milyona çıkacağına işaret eden Doğan, şunları söyledi:
“Markalı ihracatın 2023’e giden süreçte göstereceği artışla, tasarımcı, yurtdışı pazarlama uzmanı, yetkin mağaza personeli gibi nitelikli pozisyonlara ihtiyaç doğacak. Markaların bu ihtiyacını karşılamak için, ülkemizin perakende eğitimine yönelik politikalarının gözden geçirilmesi gerekiyor. Hazırlayacağımız raporlarla hem resmi kurumlara yol gösterici olacak hem de gençleri perakendeye çekmeye yönelik hareket planları oluşturacağız.”
Türk markalarının daha şimdiden uluslar arası fonların göz bebeği olmaya başladığına dikkat çeken Doğan, pek çok global markanın zor günler geçirdiği ve alıcı aradığı bir dönemde Türk markalarının yıldızının daha da parladığını söyledi.
 
BMD’NİN PROJELERİ 10. KALKINMA PLANINA GİRDİ
Kalkınma Bakanlığı’nca 2014-2018 yılları arasında uygulanmak üzere hazırlıkları yürütülen 10. Kalkınma Planı’na Türk markalarının yurtdışında mağazalaşmaları ve markalı ihracat stratejisinin de dahil edildiğini bildiren Doğan, “BMD’nin 2023 vizyonu olarak dile getirdiği Türk markalarının yurtdışında büyümeleri, ‘Türk Malı’ yerine ‘Türk Markası’ kavramının yaygınlaştırılması, modern ticaretin payının yüzde 80’lere ulaşması ve Türk markalarına ait yurtdışı mağaza sayısının 20 bine çıkması gibi hususlar 10. Kalkınma Planı Hedefleri ve Stratejisi içine alındı. Böylece, BMD’nin akademik katkıları ve ısrarla dile getirdiği ekonomik unsurlar, ilk kez Türkiye’nin kalkınma stratejisi açısından değerlendirilmiş oldu” dedi.
 
İSTANBUL MODA VE MARKA MERKEZİ OLACAK
Hüseyin Doğan, global markaların üreticisi kimliğini üzerinden atan İstanbul’un artık moda ve marka merkezi olarak algılanmaya başlandığını vurgulayarak, şöyle devam etti:
“Oluşumunda büyük emek harcadığımız İstanbul Shopping Fest’ten yine destek verdiğimiz İstanbul Fashion Week’e kadar pek çok organizasyon sayesinde İstanbul artık bambaşka bir kimliğe büründü. Türkiye gibi Türk markaları da büyük düşünüyor. İçinden çıktığımız kente değer katan projelerle sektörümüze, markalarımıza ve bir bütün olarak ülkemize karşı görevimizi yerine getirmeye çalışıyoruz. Geleceği doğru kurgulamak için kendi içimizde de bir takım düzenlemelere gidiyoruz. Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu bu ihtiyaçtan doğdu. Şimdi artık taşlar yerli yerine oturdu. Federasyonu oluşturan derneklerde sinerjimizi çok daha efektif bir şekilde kullanacağız.”
 
SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNDE SAYDAMLIK ESAS OLACAK
Türk perakende sektörünü AVM ve markaların birlikte büyüteceğini vurgulayan Hüseyin Doğan, sektör içinde yaşanılan sorunlar ve aksayan yönler karşısında ise dünyada uygulanan modeller çerçevesinde çözüm arayacaklarının altını çizdi. Hüseyin Doğan, örneğin AVM’lerdeki genel giderler konusunda adil şeffaf paylaşımı doğru bulduklarını, bu çerçevede bir çözümün herkesin yararına olacağını belirtti.
BMD içinde yer alan komitelerin küçük birer dernek gibi çalışmalarını sağlayacak modeli hayata geçireceklerini ifade eden Doğan, böylece derneği çok daha üretken ve aktif kılacaklarını söyledi.Doğan, başta Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) olmak üzere İHKİB, TGSD gibi sektörel kurumlarla yakın işbirliği içinde çalışacaklarını sözlerine ekledi. 
 
2013-2015 arasında görev yapacak BMD Yönetim Kurulu ise şu isimlerden oluştu:
Hüseyin Doğan – Ramsey
Mehmet Ziylan - Flo
Serdar Sunay - Boyner Holding
Sami Kariyo - Penti
Jaklin Güner – Ziylan Grup
Sinan Öncel - Twigy
Ahmet Said Kavurmacı - Aydınlı Group
Cüneyt Yavuz - Mavi
Sedef Orman - Derimod
Burak Çelet - Desa
Mete Sönmez - Faik Sönmez
Aslı Karadeniz – Boyner Büyük Mağazacılık
Hilal Suerdem - Kiğılı
Semih Saraçoğlu - Opmar Optik
Oya Sener - Fiba Perakende Grubu
Ayşen Zamanpur - Silk&Cashmere
Fatih Akbacakoğlu - Ayakkabı Dünyası
İsmail Kutlu - Gizia
Namık Ziyal - Batik
Ramazan Kaya -Saat&Saat
Ahmet Coşkun - Süvari
Nejdet Ayaydın - Ayaydın/Miroglio
Yavuz Eroğlu - Colin's
Emre Akyiğit - Collezione
Ömer Taviloğlu - Mudo
Tolga Tatari - Markafoni
Mustafa Kamar - Roberto Bravo
Osman Arar - Damat
Volkan Atik - Avva
Özlem İkiışık Barutçu – Beta
 
 
 AÇIKLAMA
 
2003
2013
2023
Gıda dışı modern perakende cirosu
28 milyar Dolar
75 milyar dolar
 201 milyar dolar
BMD üyelerinin ciroları
 8 milyar dolar
33 milyar dolar
114 milyar dolar
BMD üyelerinde istihdam (perakende mağazacılık)
40 bin kişi
315 bin kişi
 715 bin kişi
BMD üyeleri satış alanı büyüklüğü
375 bin m2
3,3 milyon m2
9,5 milyon m2
BMD üyeleri yurtiçi mağaza sayısı
2 bin 500
55 bin
157 bin
BMD üyeleri yurtdışı mağaza bilgileri
350
3 bin
20 bin

 

 
 
 
  •  
AYDINLATMA METNİ
VERİ SAHİBİ BİLGİ TALEP VE BAŞVURU FORMU
ÇEREZ POLİTİKASI