İndirim kampanyaları kasım ayı enflasyonunu aşağıya çekecek

 

‘Efsane Cuma’ haftası ile zirveye ulaÅŸan indirim kampanyalarının hem organize perakende

sektörü hem de tüketici için büyük bir fırsata dönüÅŸtüÄŸünü bildiren BMD BaÅŸkanı Sinan Öncel:

Kasım ayı e-ticaret cirolarının 2021’e göre yüzde 165 arttığını bildiren Sinan Öncel, “Bu yıl Efsane Cuma cirolarında geçen yıla göre yüzde 184 artış kaydedildi. Efsane Cuma haftasındaki artış ise bir önceki yılın aynı haftasına göre yüzde 132 oldu” dedi.

 

Kasım ayında art arda gelen indirim kampanyaları hem organize perakende sektörü hem de tüketici için fırsata dönüÅŸtü. Cazip indirim kampanyaları ile markalar stoklarını eritirken tüketiciler de çok uygun fiyatlarla ihtiyaçlarını giderme imkânı buldular.

 

BirleÅŸmiÅŸ Markalar DerneÄŸi (BMD) BaÅŸkanı Sinan Öncel, ocak-ekim döneminde Türkiye’yi ziyaret eden yaklaşık 40 milyon turistin de katkısı ile organize perakende sektörünün verimli bir 10 ay geçirdiÄŸini bildirdi. Turist sayısının azaldığı kasım ayının da indirim kampanyaları sayesinde hareketli geçtiÄŸini belirten Öncel, ÅŸöyle devam etti:

 

CÄ°RONUN YANI SIRA ADETLERDE DE ARTIÅž OLDU 

“Hazır giyim, kozmetik, ev eÅŸyası ve elektronik baÅŸta olmak üzere birçok kategoride kasım ayı boyunca çok cazip indirim kampanyaları düzenlendi. Marketler özellikle kozmetik ve temizlik ürünlerinde ‘bir alana ikincisi bedava’ uygulamaları ile tüketicilere kolaylıklar saÄŸladı. Ä°htiyaç sahipleri için büyük bir fırsata dönüÅŸen indirimler sayesinde kasım ayının büyük bölümünde hem fiziki hem de online maÄŸazalarımız yoÄŸun bir alışveriÅŸ trafiÄŸine sahne oldu. Kasım ayı cirolarında önemli ölçüde büyüme kaydeden markalarımızın satış adetlerinde de artış oldu. Kasımdaki alışveriÅŸ yoÄŸunluÄŸu online satışlarla ilgili aldığımız ilk verilerde de net bir ÅŸekilde görülüyor. BMD üyesi AKINON’un 124 markamızın online satışları üzerinden derlediÄŸi verilere göre, kasım ayında e-ticaret ciroları 2021’in aynı ayına göre yüzde 165 artış gösterdi. Bu yıl ‘Efsane Cuma’ günün cirolarında geçen yıla göre 184 artış kaydedildi. ‘Efsane Cuma’ haftasındaki artış ise bir önceki yıla göre yüzde 132 oldu. Özetle söylemek gerekirse kasım ayı indirimleri hem stoklarını eritmek isteyen markalar hem de ihtiyaçlarını daha düÅŸük bütçelerle gidermek isteyen tüketiciler için büyük bir fırsata dönüÅŸtü. Markalarımız kasım indirimleri ile enflasyonla mücadeleye de önemli bir katkı sundu. Ä°ndirimler sayesinde gıda dışı perakendede kasım ayı enflasyonunun düÅŸeceÄŸini öngörüyoruz.”

29 Kasım 2022

AYDINLATMA METNÄ°
VERÄ° SAHÄ°BÄ° BÄ°LGÄ° TALEP VE BAÅžVURU FORMU
ÇEREZ POLİTİKASI