Türk markaları, perakendenin parlayan yıldızı Dubai'ye çıkarma yaptı

Türk markalarının yurt dışı açılımlarına ivme kazandırmak için ülke ziyaretleri düzenleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), rotasını bu kez kişi başına 50 bin dolar milli gelire sahip dünya perakende sektörünün parlayan yıldızı konumundaki Birleşik Arap Emirlikleri’ne çevirdi.

Hazır giyimden kuyuma, mobilyadan gıdaya dek 21 markanın üst düzey yöneticisi,  Dubai ve Abu Dabi’de yatırım ve mağazalaşma imkanlarını araştırdı.

Beş kıtada 3 bine yakın mağazası bulunan BMD markaları, 2014 yılında bunu 4 bine yükseltmek için çalışırken, Türkiye’nin önde gelen 21 markasının üst düzey yöneticileri Dubai ve Abu Dabi’yi kapsayan ticaret turu kapsamında Birleşik Arap Emirlikleri’ne çıkarma yaptı.

Alkaş Danışmanlık’ın organizasyonunda Dubai Mall, Mall of Emirates, Deerfields Townsquare Shopping Centre, Marina Mall, Yas Island Mall gibi AVM’ler ziyaret edilirken, her iki şehirde düzenlenen toplantılarda Türk markaları BAE’nin önde gelen AVM yatırımcıları ve master franchise’leriyle bir araya gelerek yatırım imkanlarını araştırdılar.

Ticaret turu hakkında bilgi veren BMD Başkanı Hüseyin Doğan, 01 Ocak 2014 itibariyle 92 BMD üyesi markanın 90’dan fazla ülkede yaklaşık 3 bin mağazasının bulunduğunu vurgulayarak, bu sayıyı artırmak için rotayı perakendenin parlayan yıldızı Birleşik Arap Emirlikleri’ne çevirdiklerini söyledi.

Coğrafi dağılıma bakıldığında BMD markalarının Rusya ve Orta Asya Cumhuriyetlerinde bin 500, Avrupa’da 600, Kuzey Amerika’da 200, Kuzey Afrika ve Ortadoğu’da 550 mağazasının bulunduğunu belirten Doğan, dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olabilmek için marka ekonomisi ekseninde yurt dışında daha fazla mağazalaşmak gerektiğini ifade etti.

DUBAI DÜNYANIN 4. ÖNEMLİ PERAKENDE MERKEZİ

Ticaret turu için Dubai ve Abu Dabi’nin tercih edilmesinde BAE’nin kişi başına 50 bin dolarlık milli geliri ile perakendenin çekim merkezi olmasının önemli bir yer tuttuğuna değinen Hüseyin Doğan diğer faktörleri ise şöyle sıraladı:

  • Dubai, dünya pazarında New York, Londra ve Paris'ten sonra 4. en önemli perakeden noktası konumunda. 
  • AT Kearney Perakende Gelişim Endeksine göre BAE dünya genelinde perakende sektöründe yatırım yapılması gereken 9. ülke konumunda bulunuyor. 
  • AVM perakendeciliği ve çok katlı mağazacılık popülaritesini koruyor.
  • Kadınların iş gücüne katılmalarıyla tüketim alışkanlıkları değişmeye başladı. En çok harcama yapan tüketicileri 15-45 yaş arasında değişen kadın grubu oluşturuyor.
  •  Tüketici harcamaları BAE’de kişi başına günlük 27 dolar seviyesindeyken geri kalan Arap dünyasında 3.5 dolar düzeyinde seyrediyor.
  • Gelirlerinin yüzde 60’ını tüketime harcayan Arapların yüzde 30’u haftada en az bir kere alışverişe gidiyor.
  • Yüksek gelire sahip tüketici profili kalite ve markaya çok önem veriyor. Genç nüfusun gelir düzeyi de harçlık ve maaş anlamında oldukça yüksek.
  • Civardaki ülkelerden de önemli bir kesim ticaret, hafta sonu tatili ve eğlence amacıyla Dubai’ye geliyor.
  • İthalat süreçleri basit ve hızlı. Bürokratik yapıdan görece uzak ve maliyetler daha düşük.
  • Bölgedeki en liberal rejimlerden biri olması nedeniyle sermaye hareketlerinde sorun yaşanmıyor.

BMD Başkanı Hüseyin Doğan, yeni pazar araştırmaları ve alanında önemli birikime sahip olan Alkaş ile düzenlenecek ticaret turları sayesinde 2014 sonunda yurt dışındaki toplam mağaza sayısının 4 bine yaklaşacağını vurguladı. Hüseyin Doğan, perakende sektöründe Dubai ve Abu Dabi’nin yanı sıra, Kazakistan, Ukrayna, Rusya, Fas gibi ülkelerin, 2014 ve sonrasında yoğun olarak isimlerinin duyulacağını bildirdi

TÜRK MARKALARININ BAYRAĞININ DALGALANMADIĞI ÜLKE KALMAYACAK

2023’te yurtdışında toplam 20 bin Türk mağazasına ulaşmayı hedeflediklerini, dünya üzerindeki her ülkede en az bir Türk markasının yer almasını arzuladıklarını söyleyen Doğan, bu hedefe yürürken genişleme ve yoğunlaşmaya odaklandıklarını anlattı. Hüseyin Doğan bu iki yolun kullanılacağı öncelikli hedef pazarları ise Rusya ve BDT ülkeleri, Kuzey Afrika ve Ortadoğu ile Doğu Avrupa olarak belirlediklerini ifade etti.

BMD markalarının, 2013 yılı sonu itibarıyla, Türkiye’de 60 bin satış noktasında ve yaklaşık 3,7 milyon metrekare satış alanı üzerinde hizmet verdiğini bildiren Doğan, yıl sonu beklentileriyle ilgili olarak da şu verileri paylaştı:

“Üretim ve mağazacılık alanında 340 binden fazla kişiye istihdam olanağı sağlıyoruz. BMD üyesi markaların 2014 yılı için öngörülen istihdam rakamı ise 370 bin düzeyinde. BMD moda markalarının 2013 yılı cirosu 38 milyar dolar olarak hesaplanırken, 2014 yılı için 42-43 milyar dolar aralığını öngörüyoruz.     BMD’nin üyesi olan moda markalarının 2013’te ortalama yüzde 15 civarında ciro büyümesi gerçekleştirdiklerini gözlemliyoruz. Sektörün bütününü olumlu etkileyen bu gelişmenin, 2014 yılında da süreceğine inanıyoruz. Modern perakende içinde yer alan BMD üyesi moda markaları olarak 2014 yılında planlarımızı, açılan ve açılacak olan yeni lokasyonlarla birlikte, perakendede yüzde 15’in üzerinde bir büyüme öngörüsüne göre kurguluyoruz.”

BAE’DEKİ BMD MARKALARININ MAĞAZALARI (01.01.2014)

MARKA         MAĞAZA SAYISI
   
Adil Işık 1
Atasay 2
Avva 1
Ay Marka 6
Aydınlı Grup 1
Ceyo 2
Çilek 2
Dagi 1
Gizia 2
Hotiç 1
Koton 13
Mavi  3
Mudo 1
Tergan 1
   
Toplam 37

DUBAI & ABU DABI PROGRAMINA KATILAN MARKALAR VE YÖNETİCİLERİ

Burak ÇELET   DESA   CEO
Talha ÇİLEK   ÇİLEK   Uluslararası Satış Direktörü
Hilmi İlker SÜREK İNCİ   COO
Mutlu SARAÇOĞLU KİĞILI   Bayiler Koordinatörü
Ercan Çınar ÖZTÜRK PENTİ   Genel Koordinatör
Ahmet Alp GÜRDİL SİMİT SARAYI İcra Kurulu Üyesi
Erdal OYLUPINAR SİMİT SARAYI Franchise Uzmanı
Hakan SEZGİN   SO CHIC   Yönetim Kurulu Başkanı
Emil GÜZELİŞ   ZEN PIRLANTA Yönetim Kurulu Başkanı
Ali Rıza KOCAER CHAKRA   Yönetim Kurulu Başkanı
Hikmet KALENDER CHAKRA   Mali İşler Başkanı
Uğur Mete SÖNMEZ FAİK SÖNMEZ Yönetim Kurulu Başkanı
İnan ALTINBAŞ ALTINBAŞ Yönetim Kurulu Başkanı
Hasan Ali BULUT ALTINBAŞ İcra Kurulu Başkanı
Faik Cem KAPROL ARZU KAPROL Yönetim Kurulu Başkanı
Yomi KASTRO   INVEON   Yönetici Ortak
Hüseyin DOĞAN RAMSEY   İcra Kurulu Başkanı
Yılmaz YILMAZ   KOTON    Yönetim Kurulu Başkanı
Cüneyt YAVUZ   MAVİ JEANS CEO
Avi ALKAŞ   JLL   Türkiye Ülke Başkanı
Orit FRESKO   JLL   Yardımcı Direktör-Kiralama
Ümit ZAİM   DERİMOD   Firma Sahibi
Sedef ORMAN   DERİMOD   Yönetim Kurulu Başkan Vekili
A. Murat ZAİM   DERİMOD   Yönetim Kurulu Üyesi
Bora KARPAT   DERİMOD   Mağazalar Koordinatörü
Tarık Bülent TANCA KEMAL TANCA Yönetim Kurulu Üyesi
Engin ÖZEN   KEMAL TANCA İhracat Müdürü
Hamiyet Esra TOKEL PAŞABAHÇE Genel Müdür
Hünkar Savaş ÖNER PAŞABAHÇE Mağazalar Müdürü
Buğra YUNUSOĞLU İPEKYOL   Yurt Dışı Operasyon Müdürü
Nejdet AYAYDIN İPEKYOL   Yönetim Kurulu Üyesi
Selman PAK   AKVA   Genel Koordinatör

 

BMD üyesi 20 markanın görüştüğü yabancı yatırımcılar ve franchise grupları:

AL SAYEGH, LANDMARK, APPAREL, AL FAHIM, AL QUBAISI, LALS GROUP, AL MANA, BAIS, AREEJ, AVENUE, RANDA, AIM, MAF, TWARR MALL, DUBAI DESIGN, MERAAS, AL FUTTAIM, ANREYAKIS, LINKS

20 markamız 3 saatlik süre içinde iki ayrı salonda yabancı firmalarla 70’ten fazla görüşme yaptı.

AYDINLATMA METNİ
VERİ SAHİBİ BİLGİ TALEP VE BAŞVURU FORMU
ÇEREZ POLİTİKASI